Asiakaspalautteet ovat tärkeä perusta laadukkaassa toiminnassa

On sangen tärkeää säännöllisesti kartoittaa arjen keskellä ja työkentältä asiakkaiden palautteita. Saamamme palautteet ovat arvokas tietolähde, antavathan ne meille käsityksen toiminnan kehittämisen eri osa-alueille ja tarvittaville työkaluille ohjaten toimintojamme oikeaan suuntaan.

Henkilökohtaisen avustamisen työtehtävässä ovat tärkeinä elementteinä ihmisen kohtaamisen taito, empaattisuus ja aitous. Näillä päästään rakentamaan yhteisöllisyyttä ja iloa vahvalle pohjalle. Työn ilon viestittyessä toiminnasta työhön sitoutuminen ja työn laatu kasvavat. Nämä ovat omiaan tuottamaan paljon lisäarvoa osallisille.

Laatujärjestelmän tehtävä on mittaroida laatua ja kehittää toimintoja. Kun sertifioitua laatujärjestelmää ei ole alkuun aina käytettävissä, voimme silti huolehtia asiakaspalautteista ja niistä saatujen arvokkaiden kokemusten avulla yhä kehittämään toimintaamme.

Haluan jakaa teille toukokuussa 2015 saamani palautteen. Saavuin sopimuksen mukaan avustettavan luokse hänen kotiinsa ja hän kertoi minulle tunteestaan. Tunne on yksinkertaisuudessaan, että ollessani hänen luonaan, on ihminen hänen kanssaan. Tätä tunnetta hän ei ole voinut muiden kanssa saavuttaa. Saatuani tämän suoran asiakaspalautteen tunsin suurta ammattiylpeyttä sekä työn iloa saadessani tehdä henkilökohtaisen avustajan arvokasta työtä.
Toivotan kaikille hyvää kesää ja onnistumisia työtehtävissä.

Tiina Hakala
Henkilökohtainen avustaja

  1. Brantti

    Itse olen toiminut autistisen pojan kanssa, jonka kanssa kommunikoiminen toimii melko sujuvasti. Häneltä tuleekin suoraa palautetta melko usein käyttäytymisestäni ja toiminnastani, ja mielestäni se on aina paras oppimisen paikka. Luonnollisesti tietynlaisella kriittisyydellä, mutta pääasiassa hänen sanomisensa ovat todella harkittuja ja fiksuja pointteja!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *